7th oktober
Helgen 5-7 oktober arrangerade Uppsala jujutsuklubb sitt årliga höstläger. ”Från kihon till källaren” är temat för lägret. träning i dojo som vi brukar, men även utomhus i buskage och på gräsmattor samt i källare och kulvertar.
Jag åkte dit och tränade på lördag 6 oktoberoch fick träna gripatekniker, självförsvar i påhittad restaurang (i smutsig källare), praktiska kasttekniker utanför graderingssystemet men även teoritisera om hur vi bedömer randori när vi tittar på elever som graderar. Det var ett väldigt bra läger som genererade mycket svett men som även gav mer teknisk förståelse för hur vår jujutsu fungerar i ”verkligheten” utanför träningslokalen.
// Johan
7th oktober
Nu har vi köpt massor av nya mattor som ersätter de som gått sönder pga flera års slitage. Alla röda ytterkant byts ut mot dubbelmattor 2×1 meter för att hålla ihop allt bättre. Sen har vi 10 gröna mattor 1×1 meter som även dom ersätter trasiga. Känns skönt att vi gjort detta för det blir ett litet lyft för dojon. Nackdelen är att det blir väldigt svårt att göra sälen…
Stort tack till Alva och Ludvig samt deras pappa Måns som hjälpte mig att lägga ut dom.
// Johan
19th augusti
Lördag 18 aug hade vi en kickoff för våra instruktörer tillsammans med våra vänner från Högdalens budoklubb. Inbjuden instruktör var Tony Hansson 7 dan från Uppsala jujutsuklubb. Temat för kickoffen var nybörjarträning och hur man skapar fartfylld och svettig träning för dom nya eleverna som inte har så mycket kunskaper om jujutsu.
Teknikerna var vi körde var de ”gamla vanliga” som står på sidorna 50-51 i den blå boken men inställningen till dom var något Tony pratade om och visade oss. Genom att kombinera två, tre tekniker eller variera angreppet eller starten kan man få även de enklaste teknikerna att bli hur jobbiga som helst.
Vi som var där svettades massor och jag ser med glädje fram emot att få låta våra nya elever att göra detsamma.
// Johan Landgren. Huvudinstruktör
7th augusti
Nu börjar alla aktiviteter så smått att vakna efter sommaruppehållet.
Vi kommer börja vår träning med den vecka som börjar med måndag 20/8 för er som tränade med oss förra terminen.
Tiderna i schemat är detsamma som tidigare terminer, men har du graderat kan du ha bytt grupp och därmed fått ny träningstid. Titta här för det kompletta schemat.
Känner ni någon som vill börja så är nya barn (9 år eller årskurs 3) välkomna måndag 27/8. Nya knattar får komma 29/8 (7-8 år, årskurs 1-2)
Nya vuxna (från 14 år) är välkomna från 26/8.
Träningsavgiften ska betalas in senast 31 aug till plusgiro: 6458627-4. Märk med ert namn (eller ert barns) så hittar vi den lätt.
Avgifterna är:
Barn tränande en gång i veckan = 700 kr (knattar + måndagsgrupp)
Barn tränande två gånger i veckan = 1000 kr (barn orange bälte och uppåt)
Vuxna, alla grupper = …
28th maj
Följande elever tog en ny grad under Vårterminen 2018.
Grönt bälte, 3 kyu
Nova Roberts
Manuel Eriksson
Orange bälte 4 kyu
Karl Kjellin
Tim Gyldberg
Gult bälte, 5 kyu
Thien-Mai Wheeldon
Carl Hansson
Gul-vitt bälte, 5 mon
Liam Bäckman
Oskar Wikström
Gustav Rimbark
Elis Signer
Frea Wedegren
Nelly Stålenkrans
Oscar Melin
Oliver Gunnerhed
Afram Moro
Knattar 1 streck
Ludvig Råstam
Svea Glansberg
Kevin Plogfeldt
Philip Wall
Levi Hellström
Josephine Falk Krumlinde
Ilia Sadeghi
Eva Georgidou
Emelie Joelsson
Knatte 2 steck
Selma Bragnell
Hannes Dahlén
Boyamo Engström
Elias Houichi
Johan Mellgren
Acke Nilzon
Arthur Shatokhin
Michelle Östlund
Elis Ahn Hillerström
Knatte 3 streck
Elin Grüter
Stella Jelksäter
Ava Smeds
Tage Solgren
Knatte 4 streck
Lilith Westin
Ida Kristoffersson
Philippe Brun
Knatte 5 streck
Gabriel Kemi
STORT GRATTIS TILL ER ALLA.